Tegyél valamit

Trendi bevásárlótáska vs. nejlonszatyor

Összehajtható, kerekes-húzható, aluvázas, színes, divatos…. Mi a közös bennük? Egy-egy típusú bevásárlótáska jellemzői, ugyanakkor egy rugalmas, kreatív, környezettudatos vásárló „ismertetőjegyei” is. 

Hihetetlen, ugye? Pedig igaz! Már-már – kis túlzással – egy egész iparág épül arra, hogy kielégítse a nők változatos – mint általában minden területen igazán jól nem körülhatárolható – igényeit ebben a kérdésben. Az interneten és a boltokban kifejezetten márkás, trendi bevásárlótáskákat lehet már kapni – ezek persze sokszorosába kerülnek az egyszerű és általában csak egyszer használt nejlon vagy papírszatyroknak, de összehasonlíthatatlanul tovább tartanak.

Nem igényel hosszas fejszámolást, hogy rájöjjünk, melyik éri meg jobban… Gondoljunk csak bele, a tartós bevásárlótáska egy bizonyos használatszám után tulajdonképpen pénzt hoz a konyhára, hiszen nem költünk nejlonszatyrokra. Sok kicsi pedig sokra megy: ami így megmarad, azt fordíthatjuk más, hasznosabb – és kevésbé természetkárosító – dologra.

A bevásárlótáska egy lépéssel közelebb visz a környezettudatos életmódhoz is. Hiszen ha nem veszünk minden vásárláskor zacskót, nem lesz mit kidobni. Ha pedig nem landol minden nap egy vagy több nejlonszatyor a kukában, máris csökkentettük a körülöttünk keletkező hulladék mennyiségét. Ez pedig az ember egyik nagyon fontos feladata: hozzájárul ahhoz, hogy a bolygót, amelyen élünk, ne borítsa el teljesen a szemét…

Erre próbálják ráirányítani a figyelmet – amellett persze, hogy hasznuk is van belőle – a gyártók, amelyek hiperszuper, fiatalos, trendi bevásárlótáskákkal állnak elő, hogy mi fogyasztók, könnyebben tudjunk környezettudatos vásárlók lenni…

Az eredeti cikk

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb