Használt

Újrahasznosítás nagyban: az Emirates nem küldi repülőgép-temetőbe a leszerelt A380-asát

Te is vehetsz belőle egy darabot.

Az Emirates úttörőnek nevezett kezdeményezést indít az Egyesült Arab Emirátusok-beli Falcon Aircraft Recycling vállalattal közösen: az egyik,

forgalomból kivont Airbus A380-as óriásgép legtöbb alkatrészét szétszerelés után újrahasznosítják, több elemet pedig a repülés iránt rajongók vásárolhatnak meg.

Az újrahasznosítást az országban végzik majd, ezért a projekt ökolábnyoma szintén minimális – olvasható a player.hu-n.

Az Emirates első A380-asa 2008. július 28-án készült el Hamburgban, tavaly márciusban repült utoljára kereskedelmi forgalomban. 6319 járatot teljesített

A kiöregedett repülőgépek általában egy elhagyatott telepre kerülnek, ahol azokat alkatrészeikre bontják. A legtöbb esetben csak a nyereségesen újrahasznosítható elemeket használják fel, a gép jelentős része – főleg a nehezen újrahasznosítható vagy feldolgozható elemek, különösen a tűzálló és a kompozit anyagok – hulladéklerakóban végzi, vagy évekig a tárolóhelyen marad.

Miután az Emirates legelső A380-asa, az A6–EDA lajstromszámú gép teljesítette utolsó kereskedelmi járatát, a légitársaság karbantartó központjába került, ahol az Emirates mérnökei kiszerelték a még működő alkatrészeket, megmenekült például a hajtómű, a futómű és a vezérlőelemek. Ezt követően a repülőgép regisztrációját törölték, és a vázat átadták a Falcon Aircraft Recycling csapatának, akik megkezdték a szétszerelést.

Bekapcsolódott a munkálatokba a repülőgép-alkatrészekből bútorokat és ajándéktárgyakat készítő Wings Craft is, az általuk és a Falcon Aircraft Recycling által alkotott egyedi Emirates-relikviák a következő hónapokban kerülnek kereskedelmi forgalomba.

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

'Fel a tetejéhez' gomb